CONQUEST_ BEZ LAGÓW

bez-nazwy-1

W tym artykule dowiesz się, co zrobić, żeby Resource Pack Conquest_ zadziałał nawet na słabych komputerach, ale najpierw…

(Pamiętajcie, że nie mogę opublikować tu gotowej paczki ze względu na prawa autorskie)

Jak to jest, że paczka tekstur tak laguje?

Podstawowa paczka tekstur uzbrojona jest głównie w pliki graficzne, które pokrywają w grze bloki, przedmioty, postacie i otaczający nas świat np. niebo, kolorystyka liści etc. To w rzeczywistości bardzo dużo tekstur, ale nadal nie wiele przy ilości, jaką zawiera Resource Pack Conquest_.

Podczas kiedy podstawowe tekstury zapewniają nam tylko podstawowe możliwości, Conquest_ oferuje zdecydowanie więcej.

  • Podstawowe tekstury świata
  • Animowane tekstury
  • Losowe tekstury jednego bloku
  • MetaDaty (więcej o MetaDatach)
  • Tekstury zależne od biomu
  • Połączone tekstury
  • Nowe dźwięki i muzyka
  • Nowa czcionka
  • Wparcie dla innych modów
  • Modele 3D
  • Alternatywne tekstury

Jeden blok może mieć kilkanaście tekstur w zależności od tego, z ilu powyższych opcji korzysta. Przykładowo skała może mieć 20 losowych tekstur gołej skały,15 MetaDat, kilkanaście tekstur uzależnionych od biomów, w których występuje, kilkanaście tekstur z opcją połączenia, a nawet opcję animacji.

Przeglądając ilość tekstur dla danego bloku można naprawdę się przerazić. Z Conquest_’a można by było zrobić kilka innych pełnych paczek zasobów.

W tej chwili powinniście być już świadomi nie tylko ogromu możliwości tej paczki, ale też ogromu jej wagi. Niby są to małe tekstury bo w końcu tylko 32x, ale paczka waży nawet ponad 80mb. Jest tak duża, że trzeba rozpakować ją z pliku .zip, żeby wczytanie jej przez grę było w ogóle możliwe. Słabsze komputery niestety wymiękają, ale właśnie po to powstał ten artykuł. Przejdźmy do rzeczy.

Co zrobić, żeby Conquest_ działał lepiej?