Chunk no.1 – Rybak Odo

Dawno temu przyszedł mi do głowy pomysł na stworzenie oryginalnej mapy, która była by podzielona na chunki. Jeden chunk, niczym kawałek układanki, przedstawiał by daną scenę i sąsiadował z innymi, podobnymi chunkami oddalonymi od siebie o pewną odległość tak, aby jednocześnie widoczny był tylko ten, na którym aktualnie się znajdujemy.

Zadacie pytanie, dlaczego nie jeden normalny świat tylko taki podzielony? Odpowiedzi jest wiele. Jedne dotyczą mnie i moich upodobań, inne Was, jako użytkowników tej mapy. System w którym widzicie tylko część świata ma za zadanie rozbudzić Waszą ciekawość i spowodować, że będziecie musieli dokonywać wyborów, w którym kierunku się udać. Widząc całą mapę na raz gra się zupełnie inaczej. 

Ja sam z chęcią buduję pojedyncze chunki (te akurat są wielkości 64×64) połączone ze sobą teleportami, ponieważ zauważyłem, że wtedy bardziej skupiam się na maksymalnym dopieszczeniu detali danego chunka. Inaczej jest w przypadku kiedy buduję na otwartym świecie. Często trzeba rezygnować z jakości kosztem ilości. 

Doświadczyłem już chodzenia po takim świecie, który stworzyliśmy z kilkoma innymi budowniczymi w przeszłości i efekt był naprawdę fajny. Przede wszystkim wspomniana wyżej ciekawość odkrywania kolejnych miejsc, ale też dokładność ich wykonania. Eksploracja jednego chunka może być zdecydowanie ciekawszą zabawą niż latanie po otwartym świecie.

Budując kolejne chunki mogę ustalić czy sąsiadujące ze sobą łączy mała odległość (w sensie wyglądu terenu na kolejnym chunku), czy po przeteleportowaniu się mamy wrażenie, że sceneria szybko się zmienia, a my przebyliśmy wiele kilometrów. Można w ten sposób „napisać” bardzo ciekawą przygodę, w którą wpleść można fajne miejsca, postacie, wydarzenia, mini gry etc.

Dziś przedstawiam Wam pierwszy chunk z projektu Medieval World. Jest to brzeg jeziora, czy też rzeki (wszystko zależy od Waszej interpretacji – i to jest w tym fajne), przy którym pływa rybak Odo. Ów Rybak może sprzedać Wam ryby w zamian za coś konkretnego. Można ustawić, że np. Tutaj jest spawn mapy i tu zaczyna się Wasza przygoda, więc rybak Odo daje Wam pierwsze zadanie do wykonania. 

Chciałbym w ten sposób zbudować coś oryginalnego i dostępnego dla Was do zabawy. Chciałbym też pokazać konkretne scenerie średniowieczne zbudowane z wykorzystaniem maksymalnej liczby detali. A PRZEDE WSZYSTKIM nie chcę popadać w rutynę, która była wszechobecna podczas budowania Minecraft Medieval. Było to dla mnie fajne lecz bardzo monotonne doświadczenie, które niejednokrotnie sprawiało mi, jako osobie niecierpiącej monotonii problem. 

Teraz pozostaje tylko kwestia filmów z budowania tej mapy. Mogę nagrywać materiał z budowy danego chunka od A do Z i ewentualnie okrasić go komentarzem. Poza tym chciałbym dodać element fabuły ale raczej w formie pisemnej. Zobaczymy jak temat się rozwinie. Czekam również na Wasze opinie i sugestie! 

c6
c5
c4
c3
c2
c1

Aby poprawnie otworzyć zapis świata należy mieć zainstalowany Minecraft wersja 1.10.2, oraz mody podane powyżej. 

Uwaga!!! Jeżeli otworzysz zapis bez zainstalowanych modyfikacji wymienionych powyżej, zniknie zawartość mapy.

pobierz-save

(Pobierając moje projekty za pomocą linków podanych powyżej wspierasz moją pasję. Dodając moją stronę do wyjątków w adblocku również przyczyniasz się do rozwoju tej  strony)

 

 

You May Also Like

2 thoughts on “Chunk no.1 – Rybak Odo

  1. Ja jestem na tak. Co do filmów to nie koniecznie muszą być od A do Z, wystarczą fragmenty bo nie ma też sensu pokazywać całości na filmie. Oczywiście lepsze byłyby również z komentarzem.
    I mam pytanie, co z tym konkursem na średniowieczny fort?

Comments are closed.